Assortiment

Kwaliteit en duurzaam

Boodschap om mee te nemen >

Het vaste assortiment van Lidl bestaat uit circa 1.500 zorgvuldig geselecteerde kwaliteitsproducten. Hierbij gaat het om levensmiddelen zoals verse groente, zuivel en brood. Maar ook om non-food producten als sportkleding en kookgerei. Het assortiment stemmen we continu af op de wensen van onze klanten. Bij de inkoop van elk product zijn we ons bewust van de impact die het productieproces kan hebben op mensen, dieren en het milieu. Een belangrijk deel van onze duurzaamheidinspanningen is daarom gericht op het verbeteren van deze processen en uiteindelijk terug te zien in onze schappen.

We beginnen bij de herkomst. We willen weten waar onze producten vandaan komen en door wie en onder welke omstandigheden ze zijn gemaakt. In nauwe samenwerking met leveranciers en maatschappelijke partners zetten we voortdurend stappen richting een duurzamer assortiment. Door onze voorkeur voor korte overzichtelijke ketens kunnen we effectief sturen en goede afspraken maken met onze leveranciers en de betrokken ketenpartijen. Zo kopen wij steeds verantwoorder in en doen onze klanten automatisch verantwoordere boodschappen.

Hierbij hebben we bovendien veel aandacht voor gezondheid, want we willen onze klanten stimuleren om vaker te kiezen voor gezonde producten. Dat doen we door het beste groente en fruit aan te bieden en gezonde producten extra te promoten. Ook kinderen laten we kennismaken met hoe leuk koken en hoe lekker gezond eten is; zij hebben immers de toekomst.

Kwaliteit en duurzaam

Dagelijks bieden we ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’. Kwaliteit betekent ook dat je aandacht hebt voor mens, dier en milieu. En omdat ons assortiment niet bestaat uit meer van hetzelfde, maar wordt gekenmerkt door eenvoud, zetten we vaak grote stappen. Zo kopen wij steeds verantwoorder in en zijn de boodschappen van onze klanten automatisch duurzamer.