Relaties/
HIGHLIGHTS

Oer-Hollands

Veel van onze producten worden in Nederland gemaakt. Doordat er korte lijnen zijn met de leveranciers kunnen we goed en snel schakelen en een constante kwaliteit waarborgen. In onze Oorsprong-filmpjes laten onze leveranciers zien waar en hoe zij de producten maken. Met een aantal klanten zijn wij bij onze boeren en telers op bezoek gegaan. Zo konden zij met eigen ogen zien hoe een boer zijn dieren houdt, of hoe een product in de kassen groeit. Onze Nederlandse leveranciers leveren hun producten ook vaak aan Lidl filialen in het buitenland. Op deze manier leveren we een positieve bijdrage aan de export en genieten nog meer mensen van deze oer-Hollandse producten.

Dat een goede samenwerking loont, laten we met familiebedrijf van Loon zien. Het bedrijf is zich bewust van haar maatschappelijke rol en wil, net als wij, een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst. Samen kijken we waar de mogelijkheden liggen, op het gebied van dierenwelzijn, arbeidsomstandigheden en milieu. In 2016 startte Van Loon met de bouw van een nieuwe productielocatie, waarbij wordt gestreefd naar het hoogst haalbare duurzaamheidscertificaat: BREAAM ‘Outstanding’. Deze stap is mogelijk door onze goede samenwerking en door gezamenlijk te investeren in een duurzame toekomst. Waar deze leverancier al sinds 2011 varkensvlees met het Beter Leven keurmerk aan Lidl in Nederland levert, zal vanaf de nieuwe locatie ook vlees met een ster aan Lidl in België geleverd worden. Zo realiseren we samen een duurzame stap over de grens!