Assortiment/

Gezond genieten

Slechts een kwart van de Nederlanders eet voldoende groente en fruit. We moedigen onze klanten daarom aan om meer groente en fruit te eten. Een mooi voorbeeld is het gratis weggeven van een appeltje of mandarijntje aan kinderen. Dit doen we in al onze filialen. Een bezoek aan de supermarkt geeft zo een extra fruitmoment voor kinderen.

In 2015 vroegen wij onze Raad van Kinderen hoe wij gezond eten nog aantrekkelijker kunnen maken. Leuke namen, een kleurrijke verpakking en het verleiden met een goede smaak waren de adviezen. Op basis van deze adviezen hebben we een nieuwe tomatenverpakking ontwikkeld, waar ook de smaak op staat vermeld: lekker fris of juist volzoet.

Natuurlijk werken we ook aan een gezondere samenstelling van onze producten. Stap voor stap verlagen we het aandeel suiker, zout en calorieën in producten. Hiervoor zijn we aangesloten bij het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Momenteel werken we aan een eigen strategie met focus op goede voorlichting, gezondere producten en campagnes gericht op de consumptie van groente en fruit. Met deze mix willen we het verschil maken voor onze klant en realiseren dat een gevulde boodschappentas steeds gezonder wordt.