Klimaat/

Meer groene energie

In 2012 heeft Lidl het eerste zonnepaneel geplaatst op het filiaal in Huizen. Inmiddels liggen er ruim 18.000 zonnepanelen op 20 filialen, 3 distributiecentra en het hoofdkantoor. De energieopbrengst van alle zonnepanelen is nu 2.762.381 kWh/per jaar. Hiervan kunnen zo’n 690 huishoudens worden voorzien van energie. Om een positieve bijdrage te leveren aan de energietransitie blijven we ons inzetten om zo min mogelijk energie te gebruiken en het aandeel zelf opgewekte energie jaarlijks te laten toenemen. Ieder jaar worden circa 10 filialen voorzien van zonnepanelen en momenteel wordt geïnvesteerd in een eerste windmolen. Zo gaan we voor minder en beter.

Bij diverse filialen met zonnepanelen plaatsten we in 2016 snellaadpalen voor elektrische auto’s. Elektrisch rijden is schoon en de afgelopen jaren sterk toegenomen. Uit onderzoek is bovendien naar voren gekomen dat maar liefst 76% van de gebruikers van elektrische auto’s geïnteresseerd is in snellaadpalen bij een supermarkt. Met het plaatsen van de snellaadpalen bij onze filialen bieden we klanten met een elektrische auto een extra service. Zij kunnen nu, terwijl ze bij Lidl boodschappen doen, hun auto opladen. Dit is voor hen efficiënt en kosteloos.