De geschiedenis van Lidl gaat terug tot in de jaren dertig van de vorige eeuw, toen de onderneming in Duitsland werd opgericht als groothandel in groenten en fruit. In de jaren zeventig opende Lidl in Duitsland het eerste filiaal. Onze internationale expansie begon in de jaren ‘90 en vandaag de dag zijn er bijna 10.000 winkels in 26 landen. Vanaf 1996 is Lidl in Nederland actief. In Heerenveen werd ons eerste distributiecentrum gebouwd, vanuit waar in 1997 de eerste acht filialen werden beleverd. Inmiddels telt Lidl in Nederland 400 filialen en vijf distributiecentra. Lidl is hiermee een supermarktketen die niet meer uit Nederland is weg te denken.

Onze bedrijfsvoering is er op gericht om onze klanten, vandaag en in de toekomst, producten van de hoogste kwaliteit tegen de laagste prijs te bieden. Dit kan omdat ons assortiment is opgebouwd rondom zorgvuldig geselecteerde eigen merken, waaraan we in alle stadia van de productie hoge kwaliteitseisen stellen.

En doordat Lidl in veel landen actief is, kunnen we samen inkopen en aantrekkelijke prijzen realiseren. Ook ons efficiënte logistieke systeem en onze procesgeoriënteerde filiaalinrichting, dragen bij aan het laag houden van de prijs. Door onszelf bovendien continu te verbeteren, bereiken we de beste resultaten. Ons doel is om een verantwoordelijk bedrijf te zijn, dat duurzaam en toekomstgericht onderneemt.

Onze grondbeginselen en gedragsprincipes